Stolt

Jag måste få uttrycka min stolthet över min syster som har börjat springa lite lätt. Jag tror inte hon läser min blogg, men om du gör det systeryster så är jag väldigt stolt!
Jag vet hur tungt och jobbigt det är att komma igång med löpning eller träning överhuvudtaget. Att välja det lite ruffa framför det bekväma eller det syrliga framför det söta är inte lätt och ibland så jobbigt så att tårarna är nära. Men efter ett tag kommer det kännas okej, kanske till och med bra. Och i det stora hela så är det helt rätt val, att fortsätta kämpa.
 
Jag trodde aldrig att jag skulle kunna kalla mig själv löpare. Jag trodde verkligen aldrig att min feta kropp skulle kunna rulla fram obehindrat, backe upp och backe ner för att sedan mötas av raksträckor så långa så att synen inte räcker till. Men idag är det precis det som min kropp pallar. Många utav mina bästa upplevelser i livet har jag fått genom löpning och dessa upplevelser är värt varenda litet slit:
 
Tjejmilen 2012
Intervaller i skidbacke
Sommartåget
Norasjön runt
Göteborgsvarvet 2013
Göteborgsvarvet 2012
Långpass med Gustav Vasa
Löptur med bästa vännerna
 
Kan jag så kan du!!
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0