Tjejmilen 2012

Tillbaka i Örebro och så var tjejmilen avklarad. Tackar Stockholm för fina dagar och ett härligt evenmang som tjejmilen är.
 
Trots att tjejmilen idag var tredje milsloppet på mindre än en veckas tid så var det de här loppet som jag satsade på. Jag ÄLSKAR tjejmilen. Massor med härliga tjejer, fina Stockholm, och gött fika efteråt! Så även om jag kvällen innan kände mig lite krasslig, så var det som bortblåst i morse.
 
Jag är så nöjd med min prestation! Jag låg i ytterkant hela tiden och pressade på på under 6 min/km hela tiden. Det var inte många som orkade hålla tempot uppe så som jag idag och jag fick glada tillrop från publiken om att min fart var god och att jag såg stark ut! Jag hade helt enkelt bestämt mig. Under timmen var det som gällde.
Starten var lite seg som den brukar vara, då folk bara är i vägen vart man än är. De som vill ta det lite lugnare fattar inte/vill inte inse att dom är i vägen och lägger sig därför gärna i vänsterkant trots att högerkanten är deras. Flera snabba tvärstopp blir det, för att sedan sätta fart i snabba sprinter för att ta igen det man förlorat.
Efter 3 km kunde jag hitta mitt tempo och hålla det näst intill hela loppet igenom. En liten dip vid 6-7 km men sedan bar evenmanget mig fram på snabba lätta ben.. Publik, musik, tillrop och fotografer! Allt fick mig att tagga till!
 
In i mål på 57 min. Kan ni förstå? Tredje loppet på mindre än en vecka, lite krasslig, och ändå en så bra tid. Jag är nöjd!
(Synd att jag blundar, men samtidigt ser jag pigg och glad ut då det bara är 500 meter kvar)
 
Jag vet inte riktigt vad mitt personbästa är på milen. Men den här tiden är jag iallafall nöjd med!
 
Wohooo!


/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0