Långpass med Gustav Vasa

Med risk för att detta inlägget blir lite väl internt men jag måste ändå berätta om hur jag idag har lekt mig igenom ett långpass. Totalt ofokuserat och verkligen inget pass att skryta om. Det började med att jag och Jonatan bestämde oss för att satsa på ett långpass och sen hinna in till stan för att äta söndagsbuffé. Vi fick lite bråttom och när vi ska byta om så kommer Jonatan på att han har tagit med kläder för inomhusträning (som var tanken från början) vilket inte alls funkar i ett kallt och höstigt Örebro. Istället fick vi rota igenom min garderob efter kläder som var lagom könsneutrala och kunde fungera ute i kylan. Detta resulterade i att Jonatan såg tillslut ut som Gustav Vasa. Tänk er bara hatten och skägget så hade han varit fulländad som Gustav Vasa. Jag trodde verkligen jag skulle dö, både av skratt och av skam över hur han såg ut..
 
 
Dom 3 första kilometrarna fick jag kämpa för att orka springa samtidigt som jag skrattade så jag kiknade.. Sämsta kilometertiderna någonsin, men också dom roligaste!
Resten av alla 11 kilometer så lotsades vi att Jonatan var Gustav Vasa och jag var hans undersåte. Tillsammans var vi ute för att samla ihop en armé, inför uppror. Vi lotsades att dansken var oss hack i häl, och att vi skulle värva dom vi möte till vår armé. Hjälp vad vi hittade på, och hjälp vad kul vi hade! Så om du någon gång tycker det är kämpigt att ge dig ut för att springa. Prova att klä ut dig, men satsa inte på några personbästa...
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0