Quinoabullar

Nu bakas det för fullt här igen, Qunioabullar är på igång. Hittade ett recept som jag fick göra om då jag tyckte receptet var alldeles för krångligt och konstigt, så jag hittade på lite själv, och jag tycker faktiskt det blev riktigt bra.
 
 
 
Mina Quinoabullar:
0,5 dl quinoa
0,5 dl rågkross
3 dl vatten
lite salt
Koka upp till en gröt och låt svalna.
 
50 gram jäst
5 dl vatten (37grader)
2 dl havregryn
10 dl dinkelmjöl
lite salt.
 
Rör ut jästen i lite av vattnet, tillsätt därefter resten av vattnet, havregryn, quinoagröten och dinkelmjölet. Knåda till en deg och låt sedan jäsa till dubbelstorlek. Knåda degen och forma runda bullar. Lägg bullarna på plåt och låt jäsa igen. In i ugnen på 225 grader i ca 20 minuter. Klart!
 
Ikväll har jag förresten tränat yoga igen. Jag är så duktig på både min streak och mitt löfte till mig själv att bli bättre på rörlighetstränings.
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0