Morotsbröd

 Jag är inte rädd för bröd. Inte alls.. Men jag tycker att jag äter onödigt mycket bröd. Och gärna köpebröd som innehåller mycket socker, vetemjöl och fett som min mage egentligen inte mår så bra av. Men nu har jag kommit överrens med mig själv om en deal. Jag får bara äta mitt eget hembakade bröd. Haha, vi får se hur det går.. Jag som avskyr att baka. Laga mat är kul, men att baka är pest..
Men nu ska jag iallafall försöka mig på den här dealen och se om det går. Då får jag ju massa tillfällen att hitta lite nyttigare varianter på bröd, och jag kommer dessutom spara en del pengar. Så nu kör vi..
 
Första brödet ut ur ugnen är ett morotsbröd som jag hittade på underbaraclaras blogg. Istället för socker så innehåller det honung, vilket jag tycker är mycket bra och gott! Jag gjorde dock mitt bröd med lite mer grahamsmjöl och lite mindre vetemjöl, samt utan sesam och linfrön, bara för att jag ville.. :-)
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0