Ost

 
Idag får ost vara rubrik för detta inlägg eftersom jag känner att osten har varit dagens röda tråd.
Dagen började med en sväng i simbassängen på Gustavsvik. Fullt med folk, skolklasser och pensionärer som trängdes och jag försökte simma om dom allihopa, men det resulterade i x antal kallsupar.. 1 kilometer på 32 minuter fick jag nöja mig med.. Vill så gärna komma under 30 minuter! Men det är ju långt kvar till själva vansbrosimmet så det är nog lugnt.
 
Sen åkte jag hem och åt ett mellanmål, och här kommer dagens första ost in i bilden. Jag tog en knäckemacka gjord på quinoa och smörade lite pesto på. Över peston skivade jag några skivor mozzarellaost och några tomater. Åååh, så gott det blev! Till detta gjorde jag varm choklad på mjölk, kakao och honung (istället för socker).
 
Till lunch lite senare så var det dax för dagens andra ost. Jag gjorde en lunchpizza liknande den här fast på en annan pizzadeg. Pizzadegen innehöll, 2,5 dl dinkelmjöl, 2,5 dl grahamsmjöl, 2 tsk bakpulver, 1 tsk salt, 0,5 dl olivolja och 3 dl vatten. På pizzan hade jag tomatsås, skinka och 10% ost. Jag älskar 10% ost! Nyttig, mycket protein och lite fett!
 
Tillsist var det dax för ett möte på friskis och jag stod för fikat. Jag levererade min cheesecake, som fick avsluta dagens osttema!
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0