Makrill och äggröra

En bra tumregel om man vill äta på ett bra sätt, är att inte äta för mycket kolhydrater på kvällen, innan man ska gå och lägga sig. Igår när jag kom hem så var jag jättehungrig men klockan var sent och det var ingen idé att sätta igång nått storkok. Jag gjorde därför min farmors smidiga makrillröra och lade den på två knäckebörd gjort på surdeg och quinoa. Riktigt gott och riktigt nyttigt och mättande.
 
Farmors makrillröra för 2 personer är superenkel:
1 burk makrill
2 ägg
 
Mosa äggen och blanda med makrillen, ha i lite örtsalt. Klart! När farmor gör röran så brukar hon ha i majonäs också, men det funkar lika bra utan. Perfekt mellanmål eller kvällsmål!
 
Knäckebrödet jag använder är det här effektknäcket från Leksand
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0