favoritlimpan i ny form

Jag har ett bröd som är mitt favoritbröd. Alltid när jag fyller år så brukar jag få detta fantastiska bröd på morgonen. Dock är det brödet fullt av både socker och sirap så därför brukar jag inte äta det mer än till festliga tillfällen. Men nu har jag hittat en nyttigare variant av brödet och det smakar nästan lika gott som den onyttigare varianten. Jag passade på att baka denna fina och busenkla limpa idag nu när mina bagels och morotsbröd är på upphällningen. Receptet hittar ni hos PTfia här. I mitt bröd hade jag dock lätt filmjölk istället för filmjölk och havrekli istället för vetekli. Funderar också på om det går att byta sirapen till honung, men det ville jag inte pröva denna gången, så det får bli ett senare experiment.
 
 
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0