chiapudding med kokos

Startade denna lååååånga dag med en frukost fylld med fina saker som ger energi. Jag hade kvällen innan förberett lite chiapudding men denna gången med annan smaksättning.
Jag blandade 3/4 dl mandelmjölk, 1/2 dl kokosmjölk tillsammans med ca 2 msk chiafrön (är faktiskt inte helt säker på hur mycket chiafrön det blev, men ca 2-3 msk tror jag). Sen tog jag en nypa vaniljpulver för att få lite vaniljsmak på det hela. In i kylen och plocka fram nästa morgon. Jag toppade med hallon, hackade cashewnötter och lite kokosflingor. Tyckte det va mycket gott med smaken av kokos (kokos kan du läsa mer om här). Och som vanligt efter en tallrik chiafrön så kände jag mig galet pigg. Det behövdes eftersom det sedan rullade på. Föreläsning, styrelsemöte, medelpass, grundfys med träningsskolan, rytmik brainstorm inför konsert, och till sist fick jag ägna några timmar i ett notskåp för att hitta lite låtar till en kör. Wow, vilken dag! Middag klockan 22.15 på kvällen är verkligen inte min grej, men så fick det bli idag. Imorgon är jag ledig :-)
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0