Chiagröt eller chiapudding

Jag vet egentligen inte vad som är skillnaden på gröt och pudding. Kanske är gröt varm och pudding kall. Men i varje fall gjorde jag i morse något som jag kanske skulle kalla för kall chiagröt. Chiagröten förbereder man kvällen innan så att chiafröna (som ni kan läsa om här) hinner suga åt sig massor av vätska så att det blir en riktigt härlig gegga :-)
Jag tyckte det smakade gott, typ som en kall mannagrynsgröt och precis som förra gången som jag åt chiafrön så blev jag pigg. Tyvärr så ser inte chiageggan så god ut, och man äter ju med ögonen också. Men om man dekorerar med bär och nötter på toppen så blir det vackrare, tyvärr hade jag inte möjlighet att göra detta då mina bär va slut, och mina nötter såg mest ut som sågspån på toppen. Så därför har jag lånat lite bilder från google istället.
 
 
 
Såhär gjorde jag min chiagröt/pudding:
1/2 banan
1/2 dl kokosmjölk
1/2 dl mandelmjölk
1/2 dl chiafrön
lite vaniljpulver
lite kardemumma
 
In i kylen över natten. Toppa med nötter, frukt eller bär.
 
/PiggElin
 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-09-20 @ 12:20:32
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0