2013

Trots sen hemkomst och en svullen mage av allt ätande efter nyårsfirande så blev det en lång, fin och lite vårig promenad i Änggårdsbergen idag. Känns skönt att börja året med frisk luft och med fokus inställt på ännu ett härligt träningsår.
 
Som jag uppdaterade igår så har jag alltså tränat 334 pass under 2012. Jag kan inte ens förstå att det är möjligt, men jag har verkligen inte tänkt på det under året. Visst, jag vet att jag tränar mycket, men jag har verkligen inte kämpat för att få in all den här träningen. 6,3 pass per vecka! Galet!
Jag kommer antagligen inte kunna få bättre resultat nästa år och ska jag vara ärlig så tror jag inte att det behövs ett bättre resultat.
334 pass år 2012 är 100 pass mer än vad jag tränade år 2011.. Jag kan inte förstå detta??
 
Detta året ska mitt fokus ligga på tjejklassikern som ska bli fantastiskt. Jag ser fram emot all allsidig träning som tjejklassikern kommer betyda. Och det kommer bli spännande med dessa nya träningsformer som jag hoppas att jag i slutändan ska kunna behärska såväl att jag kommer i mål.
 
Jag ska även detta året springa Göteborgsvarvet som denna gången ger mig en liten klump i magen då jag tänker på hur gärna jag vill slå min tid från förra året på 2.06. Jag vet att det kommer bli jobbigt, och jag är inte så säker på att jag kommer klara det, men jag ser det som en utmaning.
 
Jag ser också fram emot mina träningsuppdrag inom friskis och svettis. Allt från barnledare, medelledare men även den nya uppdraget att agera jympaledare på teaterscenen.
 
Mitt godisätande ska bli betydligt mindre 2013 då mitt nyårslöfte handlar om godis/chips/kakor/bullar/glass förbud.
 
Förutom träning på friskis och i löparspåret så hoppas jag också på en del lopp. Mitt favoritlopp tjejmilen vill jag inte missa, och inte heller vårruset.
 
Om det blir något sommartåget för mig i år vågar jag inte lova. Men någon längre distans vill jag absolut prova på. Tips på evenemang, någon??
 
Säkert kommer det hända mycket mer, och jag ser ljust på 2013. Hur kommer ditt träningsår 2013 se ut? Skriv och berätta!!
 
/PiggElin
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0