Julgodis

 
Jag är väldigt svag för viss julgodis. Särskilt knäck! Igår kokade jag knäck, och redan idag så har hälften tagit slut. Men det är jul, och på julen ska man äta godis. Dessutom försöker jag njuta lite extra dessa dagar, för om en vecka så är det slut på mitt godisätande. Mitt nyårslöfte ska nämligen bli avhållsamhet från godis. All godis, chips, kakor, bullar allt sådant. Dock tänker jag inte bry mig om att det finns socker i diverse livsmedel såsom ketchup, bröd eller liknanade, för då skulle det bli så himla jobbigt och krävande.
 
 
Varför ska jag ha godislöfte då?
Dels tycker jag att jag unnar mig för mycket och för ofta. Jag vill få ett avstånd till godis och unna mig andra saker istället. Detta unnande kan vissa månader komma upp i en del pengar och dom pengarna behöver jag till annat, bättre saker. Jag känner dessutom alldeles för ofta ett sug efter sötma och jag känner mig nästan som en slav under sockrets händer vissa dagar. Men framför allt har mitt godisförbud sin grund i att jag vill gå ner i vikt. Jag har nu stått och trampat på ungefär samma vikt i 2 år trots att jag har några kilo att förlora. Och 2013 ska bli det året som jag går ner det sista i vikt. Sen kan jag vara nöjd.
 
Dessa godbitar har vi bakat idag.
 
/PiggElin
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0