Lycka

Igår när jag gick från Friskis så kände jag mig nästan nykär. Jag var så lycklig! 
 
Först ledde jag mitt medelpass. Kommer ni ihåg att jag för någon månad sen var mitt uppe i passbygge och skrev i ett blogg inlägg om att jag ville få mitt pass att vara mer som ett party, att det skulle tjoa och tjimmas och att jag skulle våga bjuda på mig själv. Igår under passet så hände det, redan vid 3dje uppvärmningslåten fick jag många härliga leenden, vilket gjorde mig mer taggad och jag vågade bjuda mer på mig själv. Sen kom styrkan som är ca 9 minuter men den bara flög iväg. När vi kom till sista konditionsdelen trodde jag nästan att jag hade glömt någon del i passet. Tiden hade gått så himla fort.. Och jag hade haft så fruktansvärt roligt!! Jag fick hela tiden ett gensvar från motionärerna som kämpade. På sista konditionslåten så kom det jag har längtat efter, DET TJOADES OCH TJIMMADES!! Det som jag så länge undrat över hur jag ska få folk att göra, det kom så spontant igår! Jag rös av förtjusning!!
 
Det bästa av allt är inte att jag känner att jag har gjort ett bra pass. Det bästa av allt är att mitt pass kan få folk att känna sådan glädje när det tränar. Jag bryr mig inte om att vara bästa ledaren, eller ha flest antal motionärer på mitt pass. Jag bryr mig bara om att dom som kom på passet hade roligt, trots att det var träning!! Träningsvärk hoppas jag dom fick på köpet!!
 
Efter medelpasset så var det dax för träningsskolan. Idag skulle barnen få prova på Cross i det härliga vädret. Haha, något härligt väder blev det inte, men jag tror inte någon av oss tänkte på att regnet öste ner hela kvällen. Vi kämpade på bra ändå och hade väldigt roligt! 20 barn är nu anmälda till träningsskolan. Helt otroligt!
Vår sköna crossledare Jonna kämpade på i regnet och gav barnen precis den energin som de behövde.
 
Jag är så lycklig. Lycklig över motionärerna på mitt medelpass, lycklig över barnen på träningsskolan, lycklig över Jonna, lycklig över Friskis & Svettis! Och nu säger jag det, det som jag aldrig säger: Lycklig över mig själv!!
 
/PiggElin

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, vad kul! Jag vill också träna! Men det lockar inte sådär jättemycket när man är äckligt förkyld..

Svar: Bli frisk och sen är du hjärtligt välkommen på mitt pass!!
PiggElin

2012-09-27 @ 19:15:41
URL: http://mejline.blogspot.com
Postat av: Malin

Hade varit jättekul, men jag har ju flyttat från Örebro, bor i Mjölby nu, så det är lite långt borta tyvärr!

2012-09-27 @ 21:21:57
URL: http://mejline.blogspot.com
Postat av: ellen:)

BRA ELIN!!! vilket härligt inlägg! fyllt av positiv energi och livsglädje:D!

2012-09-30 @ 14:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0