Träningsskola

Igår kväll hade vi premiär för träningsskolan på Friskis. Jag har fått äran att vara kontaktperson för detta uppstartande och jag är så nöjd!
 
Träningsskolan är för barn mellan 10-12 år där meningen är att öka lusten till rörelse, och lättare lotsa dom in i Friskis och svettis. De får prova en mix av olika träningsformer som finns i Friskis&Svettis utbud såsom cirkelfys, cirkelgym, box, step och dans.
 
Igår på uppstarten träffade jag 16 st härliga barn som alla fick kämpa sig igenom ett cirkelfyspass. Trots att stationerna var ganska så jobbiga så gav dom inte upp. Riktigt duktiga var dom, och jag fick springa runt och peppa massor. Kändes verkligen kul!
 
Det är skönt att vara igång med detta, eftersom jag de senaste två nätterna har drömt mardrömma om träningsskolan om hur det ska gå.. Men nu känns det bara roligt! Många positiva föräldrar som kom fram och berättade hur glada dom var över att friskis satsar mer på barn och gillar detta koncept! KUL!
 
(Bilden lånad av Friskis och Svettis)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0