Hummus

För första gången har jag gjort min egen hummus. Och jag gillar inte ens hummus. Men den här hemgjorda hummusen var underbar. Jag kunde typ inte sluta äta den. Och sjukt nyttig blev den också. Tyvärr hann jag äta upp hummusen innan jag hann fånga den på bild. Så ni får nöja er med en googlebild på hummus, som får läska era smaklökar. :-)
 
 
Recept på min hummus:
400 g kikärtor
2 vitlöksklyftor
1 färsk chilli. Men var försiktig. Olika chillifrukter är olika starka. Smaka av med halva och se om du vill ha mer..
1 msk olivolja
saften av en pressad citron
salt och peppar
 
Mixa, mixa, mixa, och vips så har du en underbar hummus som passar perfekt till fläskfilé i ugn med ugnssteka sparris. Mumsigt!!
 
Om du dessutom äter 1/4 av denna hummus så är den perfekt som kolhydratskälla till kvällsmålet, med tanke på inlägget jag skrev igår. 
Eller varför inte testa den till några goda grönsaker som man kan dippa i, ett riktigt bra fredagssnacks!
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0