Kolhydrater på kvällen

Har precis avnjutit en mycket god middag. Köttfärsbiffar gjorda på mager nötfärs, kryddade med färsk chilli. Biffarna serverade jag tillsammans med en god tomatsås som jag gjorde själv på krossade tomater, lök, vitlök, tomatpuré och basilika. Detta lade jag upp på ett vackert salladsblad.
 
Mycket gott och precis som jag vill ha det på kvällen, eftersom måltiden knappt innehåller kolhydrater förutom några få i salladsbladet och såsen.
 
Om du som de flesta andra sover på natten, så bör du välja en kolhydrat fattig middag innan sänggående. Under natten är nämligen kroppen inne i ett viloläge och energiförbrukningen sjunker. Det du har stoppat i dej går alltså inte åt, och istället lagras överskottet till kroppsfett.
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0