Hösten knackar på dörren

 
Vi är mitt i sommaren. Semestrarna är i full gång, och solen steker ordentligt i år. Turister flockas till Visingsö och överallt äter människor glass och badar i laguner. Mitt upp i allt detta sitter jag och känner att hösten närmar sig. Särskilt när mailen idag svämmade över med förfrågningar, planeringar, mötesbokningar och andra förberedelser inför hösten. Och när jag ändå var så inne i detta så passade jag på att tacka ja till höstens kurser, samt lägga schema för höstens barnpassledare på friskis. Samtidigt som jag älskar sommaren, så ser jag också fram emot hösten. I alla fall den tidiga hösten. Den som inte är mörk, kall och instängd. Det är ju mycket kul som händer i höst, tex så är det dax för min allra sista termin på musikhögskolan. Det är också dax att börja blicka framåt mot lägenhet och flytt till Göteborg. Hösten bjuder också på Alla barnen veckorna, som du kan läsa mer om här. Hösten blir också då jag ska genomföra Lindingö tjejlopp, alltså del 3 i tjejklassikern. Och antagligen så bjuder också hösten på en resa till Paris, om jag får som jag vill. Så hösten, jag börjar bli redo för dig. Men först måste jag få lite mer sommar och sol (och kort tajt kjol).
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0