Far&Dotter-resa

Varje sommar gör jag och min snälla pappa en Far&Dotter-resa. Förra året var vi och cyklade på Öland, vilket ni kan läsa om här. Dessa dagar på Öland var underbara och gav mersmak att i år göra vår resa på Cykel igen. Jag har länge velat cykla på Österlen och i år är det därför dax. Idag träffades jag och pappa på ett café i Jönköping (som by the way är ett mycket mysigt café vid Munksjön som heter Bryggan) för att planera våra kommande dagar på Österlen.
 
 
 
 
Nu behöver vi alla dina tips på Österlen. Vi har en del inplanerat redan som vi ska hinna, men fler tips är alltid välkommet. Vi kommer utgå från Ystad och cykla upp till Sjöbo för att äta bärbuffé på Eriksgården, sedan kommer vi fortsätta öster ut mot Kivik där vi ska sova över natten. I Kivik har vi fått tips om ett mysigt ställe som heter Friden där dom gör pizza i trädgården med närproducerade och ekologiska varor. Sedan ska vi fortsätta ner mot ystad igen och tänker ta vägen längs Simrishamn och ner till Ales stenar. Om ni har något att tipsa om längs denna väg så får ni gärna hojta till.
 
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj, oj, oj... Var ska jag börja nånstans? Jag har ju bott på Österlen i flera år... Räkna med att det är backigt där på Österlen! Ni får inte missa Brösarps backar, Hasse & Tagemuseet i Tomelilla, Sandhammarens strand, Knäbäckshusen, Haväng, Christinehofs slott, Stenshuvud (men skippa Kaffestugan Annorlunda)... Jag kan hålla på hur länge som helst. =)

Svar: Åh, Tack Jenny! Det är ju fantastiska tips! Hasse och tagemuseet vore verkligen kul att komma till och Knäbäckshusen är redan inplanerade :) Resten får jag ta mig googla. Massor som jag inte visste om ju. Tack!
PiggElin

2013-08-02 @ 16:44:08
URL: http://www.sportigajenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0