Lycklig stund på Öland

Jag och min fina pappa brukar varje sommar göra en far och dotter resa. I år går resan till Öland där jag i skrivande stund befinner mig. Igår kväll åkte vi från Visingsö till Kalmar där vi stannade och sov över natten. Åt frukost och begav oss sedan över kalmarsund till öland.

 

Vi åkte ner till Mörbylånga där vi parkerade bilen och hyrde cyklar. Självklart ville jag testa att cykla racer så så fick det bli. Vi gav oss iväg upp mot Färjestaden och hej vad det gick undan. Dom 3 första milen gick verkligen i racer fart. Kul var det, men också ganska svårt. Det är en del teknik som behövs för att cykla racer på rätt sätt, och den tekniken kan jag ju säga att jag verkligen inte har. Efter 4 mil blev det lite fika och vila, och planering av vidare färdväg. Då befann vi oss på östra sidan av Öland.

 

Därefter cyklade vi söder ut med havet som sällskap hela vägen. Efter ca 5 mil så blev det galet trögt. Det blåste motvind, och energin fanns inte där. Vi var hungriga och törstiga och längtade efter restaurang eller fik, vilket inte verkade finnas någonstans. Vi kämpade oss framåt och sen dök det upp!!! Sååå glad man kan bli!! Café't var trevligt och serverade toast samt en kokoskladdkaka som gjorde mig såååå glad och nöjd!!!

 

Sedan var vi redo för att cykla vidare 1,4 mil i motvind för att sedan hamna på detta underbara B&B som vi befinner oss på nu. Just nu är jag lycklig att jag slipper cykla mer ikväll, men också lycklig över att ha cyklat 7 mil och att vara här!! /PiggElin


Kommentarer
Postat av: Ingela

Ni är fantastiska!

Svar: Tack!!
PiggElin

2012-08-04 @ 18:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0