Skor

 
Hjälp, va mycket skor jag har. Man kan tycka att bilden ser oordnad ut, men faktum är att jag precis har rensat bland mina skor och ställt allt i sin ordning. Men mycket skor måste man ha om man ska träna bra. Ett par bra skor är det nödvändigaste att äga när man ska träna, annars kan kroppen ta mer skada än nytta.
 
Skor för inomhusträning som ger bra stöd och för tunga hopp och snabba förflyttningar. Här äger jag två par sådana skor. Ett par som går lite längre upp över akeln för att ge bättre stabilitet. Bra om man jympar så mycket som jag gör. Sen äger jag ett par som är lägre i akeln som jag använder på gym och lättare pass.
 
Skor för löpning som är utformade efter ditt löpsteg och belastning. Här äger jag också två par, mest för att jag tycker att det är skönt att växla mellan dom för olika typer av löpträning.
 
Skor för promenader. Här kan man ju använda ett par joggingskor, men jag har valt att köpa ett par toningskor som är rundade i sulan för att träna balans och stabilitet samtidigt som man går. 
 
Ett antal vardagsskor. Med klack, utan klack, utslitna joggingskor, tofflor, finskor, ja ni vet.. Vardagsskor behövs i  många olika sorter.
 
Pjäxor. Mina pjäxor får inneha en egen kategori. Dom använder jag ju bara till mina längskidåkningspass, men dom får stå där på min skohylla, redo att ge sig av för en åktur.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0