Mina tankar om toningskor

Nu har jag gått en del i mina toningskor, och försökt få en egen uppfattning om deras effekt. Jag måste säga att jag är överraskad. Första dagen jag använde dom så gick jag en kort promenad på 3 km. Det första jag tänkte var att det var ganska roligt att gå i dom eftersom man fick lite hjälp med farten. Skorna har en rundad sula som gör att man rullar på ganska bra. Det andra som jag tänkte på var att jag från dagen innan hade träningsvärk i magen av mitt medelpass. Med toningsskorna på så blev jag överraskad att min träningsvärk i magen blev så tydlig. Jag blev liksom mer medveten om den, vilket antagligen betyder att jag omedvetet spände magen lite.
Men den största överraskningen kom idag, då jag efter att ha gått med skorna i 2 dagar känner ganska mycket träningsvärk i vristerna och även lite lite i vaderna.... Det är sant! Jag trodde faktiskt inte att jag skulle känna nått, men nu kan jag verkligen skriva under på att toningsskor inte är något försäljningsknep. Klart man inte blir värsta vältränad av bara ett par skor, men skillnad gör dom.
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad kul att de funkar! Jag tycker också att mina reebok easytones hjälper till att motivera plus att det går lite snabbare att gå och man känner lite extra i benen och rumpan :)

2012-06-25 @ 18:47:22
URL: http://mejline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0