Söndag igen

Så var det söndag igen. Söndagar brukar ofta börja med pannkaksfrukost hos mig. Även denna Söndag började med proteinpannkakor med keso, bär, mosad banan och jordnötssmör. Recept hittar ni här
 
Söndag innebär också vägning som även denna gång resulterade i fina resultat. Minus 0,5 kilo visade siffrorna på vågen vilket är fint resultat.
 
Söndagar brukar också innebära planering av kommande vecka och det ser ut att bli en lite lugnare vecka i träningsväg, vilket min kropp behöver. Denna veckan har inte varit nådig med träning och jag fick till och med problem med mitt blodsocker på natten mellan fredag och lördag för att jag hade tränat för hårt. Det här med vila behöver jag verkligen bli bättre på. Tur att det var en så bra artikel om just vila i friskispressen som jag tänkte ta till mig och även skriva ett blogginlägg om nångång nästa vecka.
 
Söndagar innebär också Mästarnas mästare på tv som ett bra avslut på helgen. Jag imponeras, faccineras och inspireras av det programmet. Dessa stjärnor, med den viljan och det pannbenet som de äger. Det är verkligen häftigt!
 
Denna söndagen avslutas möjligtvis på ett lite annorlundare sätt än vad jag brukar avsluta mina söndagar, men jag är inte riktigt säker ännu. Men om det blir som jag tänkt så berättar jag det imorgon. :-)
 
Trevlig söndagskväll!
/PiggElin
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0