Långa intervaller

Det var ett tag sen jag sprang långa intervaller, men idag var det dax. Femhundringar stod på schemat och det var bara att köra.
 
Så här kändes intervallerna:
Första intervallen gick bra och det kändes som benen var på med.
Andra intervallen var dock galet tung och bjöd på en uppförsbacke som sög musten i musklerna, låg till och med på gränsen till mjölksyra.
Eftersom jag skulle orka 4 st långa intervaller till så var jag tvungen att dra ner tempot en aning. Så tredje intervallen gick lättare men också långsammare.
Fjärde intervallen bjöd på medvind som förde mig lite raskare framåt.
Femte intervallen fick återigen en lite uppförsbacke men jag tyckte ändå att den kändes mycket lättare.
Sjätte och sista intervallen var den tråkigaste. Det kändes som det aldrig tog slut. Dock höll benen farten hela vägen, och det var skönt att gå i mål.
Vad jag hade för fart vet jag faktiskt inte, jag försökte istället fokusera på känslan.
 
 
Jag ville så gärna fånga det vackra vårljuset som trots den sena timmen fortfarande låg över Örebro. Och så ville jag visa min favorittröja att springa i just nu från Nike. Olyckligtvis så glömde jag min kamera hemma och fick istället nöja mig med en bild tagen på en aaaas kass mobiltelefon. :P
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0