Landsvägscykling

Så gav jag mig ut igen på racern. Har laddat ner ett träningsschema från vätternrundan.se som jag ska försöka följa så att jag verkligen är förbered inför kommande utmaning. Men jag förstår egentligen inte hur jag ska få ihop det. Inför Göteborgsvarvet tränar jag ju 3 pass löpning i veckan, och sen måste jag ju leda mitt medelpass. Hur jag ska få ihop det så att jag också hinner cykla 2-3 pass samt simma ett pass i veckan, det är den stora frågan. Det kommer ju inte gå, det förstår jag med. Men med lite planering och en vilja av sten så ska jag säkert kunna komma upp i den form som krävs inför alla lopp.
 
Idag stack jag iallafall iväg på lite landsvägscykling men hade i början problem med att hitta vägar som var dugliga för min racer. Jag vet ju inte hur mycket mina däck tål, men enligt mig så tyckte jag det var alldeles för mycket grus på cykelvägarna i Örebro. Jag vågade verkligen inte riskera att få punktering, för sånt har jag inte lärt mig att fixa ännu. Jag prövade därför istället att cykla i vägkanten, vilket jag tyckte funkade bra, eftersom trafiken inte var kraftig och det fanns gott om plats för både mig och bilar i filen, men det tyckte tydligen inte en idiot till bilförare som tutade ilsket på mig så att jag nästan höll på att ramla av cykeln. Så himla onödigt!!
 
Tillslut hittade jag en väg som var perfekt för min landsvägscykling. Inte mycket bilar, trevliga vyer, och inget grus. Jag tänkte att det här blir bra, då kan jag cykla 1 mil åt ena hållet och sen vända och cykla tillbaka. Men plötsligt dök det upp en skylt som jag kände igen som påvisade en väg tillbaka till Örebro så att jag skulle slippa vända och cykla samma väg tillbaka. Perfekt runda blev det på 2,5 mil. Inte så långt kan tyckas, men en bra start för mig. Jag inser dock att det bara är lite lite mer än en femtedel av tjejvättern och att det behövs många fler mil i benen. Men jag fixar't!
 
Nu ska jag njuta av dessa godingar
 
/PiggElin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0