Balsammetoden

Jag gnällde för någon vecka sen om att jag hade värsta ilandsproblemet som jag inte visste hur jag skulle råda bot på. Inlägget handlade om att jag tvättade håret för ofta eftersom jag tränade så mycket, och att jag var rädd att torka ut mitt hår. Jag fick kommentarer på bloggen angående detta och en utav kommentarerna tipsade om en metod som heter balsammetoden. Jag googlade runt på detta och upptäckte att det kanske gick att råda bot på mitt ilandsproblem. Så jag köpte mig ett godkänt schampo för balsammetoden och började att tvätta håret med enbart detta..
 
Första dagen var en fredag och jag hade inte så mycket att göra, så jag kunde stänga in mig och mitt hår så att folk slapp se. Det såg verkligen ut som att jag inte hade tvättat håret på en månad. Varje gång jag rörde håret så blev fingrarna helt fettiga.. Jag googlade återigen på balsammetoden där det stod att det absolut kan bli så i när man startar med balsammetoden och att det bara är att hålla ut. Jag höll ut.. lördag.. söndag.. Men jag vågade knappt gå utanför dörren..
 
Sen kom måndagen och det var dax att gå till skolan.. Men där sprack det. Det kändes inte okej att utsätta mina fina klasskamrater för så flötigt hår. Trots att jag visste att det var balsamet som gjorde det.. Jag var en riktigt fegis, så det fick bli schampo.
 
Balsammetoden är säkert bra. Jag tror verkligen på den. Men jag pallade inte.. Nu är det schampo som gäller igen, men jag försöker istället tvätta det max varannan dag.. Men det är svårt!!
 
/PiggElin

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Åh va synd att det inte funkade! Jag funderade på att testa om det gick bra för dig men nu är jag inte så sugen längre...

Svar: Men det kan vara så att det funkar bättre för dig. Enligt alla dom olika sidorna jag googlade på så är det olika från hår till hår hur bra det funkar.. Men det "godkända" balsamet som jag köpte är ganska dyrt, så prova kanske med nått billigare så att du inte har lagt ut massa pengar. :P
PiggElin

2012-10-22 @ 20:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0