Kallt vatten över huvudet..

Ja, rubriken ska läsas ordagrant för igår brann det nämligen i Örebros värmekraftverk vilket resulterade i att hela Örebro stod utan varmvatten. Jobbigt läge tänkte jag och mina vänner som precis hade varit ute och sprungit 13 km terräng, och var både leriga och svettiga. Eftersom vi dessutom skulle på fest så fick vi bita ihop och ta oss kallt vatten över huvudet :)
 
Detta kan låta som värsta ilandsproblemet, men jag klarade verkligen inte av smärtan som det kalla vattnet orsakade på min kropp så jag beslutade mig för att bara duscha kroppen. Det var ju trots allt en rockfest jag skulle på och då kanske det inte gör så mycket om håret är lite skitigt (förlåt alla hårdrockare). Men svettlukten fick jag iallafall bort.
 
Så kom jag och tänka på att det kanske var jättebra att jag inte duschade mitt hår. För enligt min frisör så duschar jag håret alldels för ofta. Men jag fattar inte hur man ska göra om man tränar mycket? Om man tränar en gång om dagen så måste man ju duscha en gång om dagen. Och jag svettas en del i håret, vilket gör att jag måste tvätta håret varje gång jag har tränat och det sliter ju nått skamligt.. Så hur gör man? Hur gör du?
 
Jag fick tips en gång att bara tvätta håret med balsam efter jag hade tränat, men då låg håret som på en afganhund. Vissa har även gett mig rådet att bara skita i att håret är lite smutsigt, men jag avskyr känslan.
Istället försöker jag planera min träning efter mina duschar. Typ om jag har tränat på kvällen, så ser jag till att träna på morgonen dagen efter så att jag sedan kan tvätta håret innan jag träffa någon människa.. Hahaha. Men det vore skönt om det gick att göra på annat sätt..
 
Så ger mig era bästa tips, även om detta är ett ilandsproblem.
 
/PiggElin

Kommentarer
Postat av: Maria

Skölj bara håret. Sen kan du ha uppsatt några dagar. Så gör jag.

2012-10-08 @ 20:23:56
Postat av: Hedvig

Jag brukar tvätta håret varannan dag, alltså inte tvätta det vissa gånger efter träning. Det brukar funka rätt bra, ibland ser luggen smutsig ut och då brukar jag tvätta bara den (kan man göra utan att duscha, i handfatet), då ser man genast fräsch ut :P

Det finns vissa som kör "balsammetoden" och alltid bara tvättar håret med balsam, jag tror det är viktigt att ha rätt sort för att det ska funka, ett ganska lätt balsam, annars blir det nog bara afganhund ;) Men det verkar funka väldigt bra för vissa, du kan nog googla på balsammetoden om du är nyfiken...

Svar: Åh, vilket bra tips Hedvig. Jag googlade på balsammetoden och fick upp en grymt bra sida. Visste inte ens att det fanns en metod för mitt ilandsproblem. Ska bege mig till stan i veckan och köpa godkänt balsam för balsammetoden! :) Tack
PiggElin

2012-10-09 @ 13:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0