Osunda ideal

Nu kommer dagens inlägg.. Har gått och tänkt hela dagen på hur jag ska skriva det här, för så fort jag tänker på detta så blir jag mest lite smått förbannad. Självklart handlar ju mina tankar om samma sak som många andra träningsbloggare dessa dagar har skrivit om, Katrin Zytomierskas blogginlägg angående SATS marknadsföring. Och nej, jag tänker inte länka till hennes blogg! Efter att hon dessutom medverkade i TV4 nyhetsmorgon imorse så blev jag så trött och less så att jag nu är tvungen att skriva av mig..
 
Jag har tränat på Friskis i 9 år, men är fortfarande överviktig. Men är jag otränad? Skulle min kropp må bättre om jag inte tränade? Borde jag träna mer? Eller är det Friskis & Svettis det är fel på? Dessa frågor är sådana som Katrin ställer mot SATS, men även deras reklamtjej, Josephine. För mig är svaren på dessa frågor SJÄLVKLARA!
 
Trots min övervikt så tvivlar jag inte på att Friskis & Svettis är stolta över att ha mig som ledare, och de skulle aldrig säga till mig att jag inte kan vara ledare, för att jag då egentligen borde väga 55 kilo. Nej, jag är stolt över dom idealen som Friskis och nu även SATS vill stå för. Ett ideal där träningsglädjen står i centrum inte mitt utseende.
 
En motionär kom fram till mig efter mitt medelpass igår och tackade först för ett bra pass, och nämnde sedan att han tyckte det var så skönt med en ledare som inte såg ut som barbie, men inspirerade till träning och rörelse mer än många andra.
 
Hälsa är inte att väga 55 kilo, oavsett längd eller kroppsbyggnad. Hälsa är inte att träna endast för att gå ner i vikt. Hälsa är inte att fastna i dieter som tar kål på en. Jag vill dessutom avsluta med att länka till ett av mina tidigare inlägg som handlar om att vara vältränad.
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0