Intervaller

 
Man kan tycka att det räcker med ett spiningpass klockan 07.00 på morgonen som dagens motion. Men är man ledig en hel dag och den ena kompisen efter den andra frågar om man vill hänga med ut och träna, så kan man inte annat än att hänga på. Så när klockan slog 18.30 igår kväll så hade jag hunnit med 3 stycken träningspass av olika slag.
 
Vid lunchtid blev det löpning innehållandes långa intervaller. Femhundringar som jag kallar dom. Idag körde vi dessutom på löparbana, vilket jag tycker är både fördel och nackdel. Fördelen är att underlaget är jämt och skönt och man känner sig lite som Usain Bolt när man springer.. Hahah
Nackdelen är att man ser exakt hur lång sträcka man har framför sig och då blir 500 meter så långt enligt mig.
 
 
Det var slitigt med intervaller.. Säkert pga spiningpasset på morgonen, för benen kändes inte pigga. Så jag gjorde faktiskt 4x500m, och sen körde jag 4x100m i lite högre tempo. Men jag är så glad att jag fått rutin på mina intervallpass. Kvalitén blir så mycket bättre i löpning om man lägger in pass med andra syften än att bara springa från punkt A til punkt B. Man blir snabbare och starkare med kvalitetspass.
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0