Cofferun nr 2

Idag har jag återigen tillsammans med fina tjejer fått till ett härligt Cofferun. Dock blev det galet mycket jobbigare idag eftersom solen stekte och gjorde att man blev helt slut av att springa. Styrkeövningarna var dock ganska sköna och behagliga i skuggan. Jag älskar verkligen detta upplägget och njuter av att få träna med så härliga människor och samtidigt ha chans att prata med dom. Som ni vet så är jag ju en friskis och svettis nörd och älskar att träna på friskis, men där har man ingen chans att prata med varandra. Men detta härliga Cofferun upplägg är suveränt då man både kan umgås och träna. Jag är så glad att vi har fått igång det och hoppas att det ska fortsätta rulla. Och vi vill verkligen ha fler som är med, så häng på!!

Vi avslutade idag cofferunnen med min hemmagjorda och nyttiga cheesecake, där jag även testade att inte ha i något smör alls i vilket gick prima. Och den uppskattades verkligen denna läckra godbit! :)



Så här såg Cofferun upplägget ut idag:

jogg - 1,5 km
lite stretch
Mage & Lår -
Bencirkel. Sitt på rumpan och snurra benen i cirkelrunt kompisens ben 2x20
Armar - Ena kompisen ligger den andra står över och håller i varandras händer. Kompisen som ligger ska med hjälp av händerna dra sig upp från marken. 2x20
Ben - Benböj rygg mot rygg, 2x20
Höft och baksida - Den ena personen ligger och den andra står och håller i personens hälar. Personen som ligger drar höft och baksida upp i luften. 2x20
jogg - 2 km varav tempo ökning i 500 m x 2
Armar - Den ena personen pressar sina armar upp mot luften medans den andra håller emot
Mage - Balansutmaning, sitt mittemot varandra endast på sittknölarna. Putta ner varandra med fötterna.
Armar - Armhävningar mittemot varandra med high five
Mage - Situp med knuff. Gör situp mittemot varandra och knuffa ner den andra när man möts där uppe.
Baksida lår - Sitt på knä. Kompisen håller fast benen i marken. Luta fram så långt det går och sedan tillbaka. 2x15
Ben - Jägarvila
Vi avslutade med tre varv i grusgropen och sedan cheesecake i kvällssolen!!

Vilket härligt pass och vilka fina vänner!!

/PiggElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0