Julkalenderluckor

Jag har haft så mycket annat att skriva om här på bloggen dom senaste dagarna så mina julkalenderluckor har kommit lite i skymundan. Men här kommer en summering av hur det har sett ut.
 
4 December - Morgonpromenad.
Innan frukost slängde jag på mig lager på lager och gick 2 km i en vacker vit vintervärld. Min julkalender handlar inte om att göra det som står en viss sträcka eller ett visst antal minuter, det handlar bara om att utföra uppgiften.
 
5 December - 5 Utmaningar.
Dessa är utmaningar som man kör mot en kompis. Om man är lite av en tävlingsmänniska som jag är så är det väldigt peppande. Det går ut på att hålla en statiskövning tills den andra ger sig. Vi körde: plankan, jägarvila, bakvändplanka, statisk situp, sidoplanka på båda sidorna.
 
6 December - Promenad.
Eftersom jag redan hade planerat in att springa 6 km så beslöt jag mig för att förlänga rundan lite och avsluta med 2 km promenad för att kunna checka av luckan.
 
7 December - Ta det lugnt.
Ja, den här luckan har inte jag skrivit, utan min kompis. Enligt mig är det lite fusk, en träningsjulkalender med vila va ju inte vad jag hade tänkt. Men min vän har väl rätt, man måste ju vila sig i form också..
 
Trots dagenslucka om vila så ska jag faktiskt ge mig ut på en springtur i snön. Det är ju så mysigt när det knarrar under fötterna och luften är kall, men kroppen varm.
 
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0