Fartlek, ingen lek!!

Idag var det dax för säsongens första fartlek. Fy bövelen vad jag avskyr fartlek. Om du inte vet vad fartlek är så kan du läsa det här i ett tidigare inlägg.
 
Jag värmde upp med två kilometer som kändes sköna och fridfulla. Det kändes som vår i luften och många människor var ute och promenerade i slottskogen i Göteborg. Jag njöt av tanken på att vi går mot ljusare, varmare, och vårigare tider.
 
Sedan var det dags för 4 km fartlek. De två första kilometrarna gick ganska bra och jag kände mig stark och med lätta steg. Ibland var det lite lurigt med is på vägarna, men då tog jag det lite lugnare.
De sista två kilometrarna av fartleken kändes dock lite värre. I slottsskogen finns en backe som heter pliktabacken. Den är hyfsat lång och hyfsat brant. Är man dessutom van vid att springa i Örebro där det inte existerar några backar så blir pliktabacken verkligen ett test på backteknik..
När jag kom upp för backen var jag galet flåssig och fick ta en längre sträcka för återhämtning innan jag kunde fortsätta med mina fartökningar.
 
Jag avslutade med 2 kilometer nedjogg hemåt och njöt av att känna att jag hade klarat av ännu ett fartlekpass som verkligen inte är någon lek!
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0