Matkasse

i höstas åt vi nästan samma sak hela tiden och jag hade varken inspiration eller lust till att laga mat. Jag bestämde mig i alla fall för att satsa helt på ekologisk mat av många olika själ. För mig själv, för djuren och för naturen. Och jag gillar känslan av att äta "ren" mat utan konstigheter!
 
jag har alltid tyckt att det är konstigt med folk som beställer matkassar. Tänk om man inte gillar maten? tänk om man är sugen på något annat? Usch vad dyrt? Det är ju säkert bara kött från Danmark... Och so on and on!
 
jag såg en artikel om Sveriges bästa matkasse. Ekologisk dessutom! Och plötsligt hade jag beställt en!
 
..och fy tusan vad kul det är. Nya fantastiskt goda rätter! Inte svåra att laga. Bra portioner, lagom dyrt :-), nya smaker, man behöver inte handla jämt och ständigt, man behöver inte fundera på vad man ska laga. Jag och resten av familjen är jättenöjda! företaget vi prövar heter Ecoviva.
 
idag har vi gjort ekologiska och glutenfria falafel, med ugnsstekt aburgine, vitlökssås och quinoa! Så himla gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0