Igång igen

Då är den årliga göteborgsvarvsträningen igång igen. Varje år i Januari så börjar jag träna inför årets löparfest! Detta året är startsträckan lite längre för mig. Har under hösten tränat mycket dåligt då jag har flyttat, bytt jobb och skaffat hund, saker som tar mycket av ens tid i livet. Men nu är jag igång och jag ser verkligen fram emot att bli stark och sportig igen.
 
Första löparveckan har startat lite lätt med 2 pass på 4 km, och idag ett pass på 5 km. Vår fina vovve har gjort mig sällskap på alla pass vilket är trevligt. Jag tittar på hur han lätt och ledigt skuttar fram genom snön, och spurtar iväg på raksträckor, medan jag själv flåsar för minsta lilla lutning som dyker upp.
 
Terminen på friskis är också är gång. För tillfället leder jag varken medel eller skivstång, utan har valt att bara leda familjejympa en dag i veckan. Det räcker för tillfället då vi inte har hittat någon lägenhet inne i stan ännu och måste åka en bit för att ta oss till friskis. Men jag försöker få till att gå på pass så ofta det går.
 
Nu är det dax för en dusch och sedan ett avsnitt game of thrones, såhär sista dagen på julledighet..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0