Välkommen 2015

Nytt år, nya möjligheter som man brukar säga. Och det är verkligen så jag ser på det nya året. Det gör väl kanske alla såhär i början och sen kommer vardagen och man glömmer bort det där med möjligheterna. Just därför ska jag börja blogga igen, som en dagbok som påminner mig om hur mina tankar gick i början på det nya året..
 
Såg att det var många som hade tittat in på denna sidan nu vid årsskiftet och jag antar att ni de flesta av er är precis som jag ute efter inspiration och tips då kanske årets nyårslöfte är att börja träna, äta nyttigt och må bättre. Så även för mig.
 
Träna gör jag ju jämt, men under hösten har jag tappat taget kring att äta bra mat och där är min stora utmaning under det nya året. Äta bra mat som ger energi och få mig att må bättre!
Sötsuget har blivit ett beroende, och när jag nu jobbar på arbetsplatser där det bjuds på fika hela tiden så är det svårt att säga nej, därför ska jag också ha sockerstopp ett tag.
I höstas tog jag mig runt Lidingöloppet 30 km, men det var med nöd och näppe. Har tappat taget kring löpningen och känner inte den där träningsglädjen som jag tidigare har gjort. Självklart leder jag mina pass på friskis, och tränar minst 1 pass till utöver dessa, men jag har tappat suget. Så där har vi nästa utmaning. Jag ska vinna tillbaka min träningsglädje!
 
 

Låter det tråkigt? Det tycker inte jag, det här är vad jag vill och vad jag vet funkar för mig. Funkar det inte för dig så klura på din variant. Nu kör vi!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0