Tranbärsdricka

Usch, det har varit jobbiga nätter här hos oss. Jag har har urinvägsinfektion som jag upplever blir mycket värre på kvällen och natten. Det känns som jag är kissenödig hela tiden, och jag får nästan sova inne på toaletten. Dessutom gör det så himla ont! Så sjukt jobbigt, och såklart blev det värre nu i helgen när man inte kan få tag på vårdcentralen. Råd från olika sidor på internet säger att man ska dricka mycket vatten, och gärna tranbärsdricka. Så jag åkte till ica maxi för att köpa mig en dunk tranbärsdricka, dock innehöll dom flesta massa tillsatt socker. Jag kan inte förstå detta, varför måste man dryga ut allt med massa socker. Jag letade och letade och tillslut hittade jag en tranbärsdricka från Kivik utan tillsatt socker dock inte ekologisk :-( Men man kan inte få allt alltid.. Nu kan jag hinka tranbärsdricka, och känner jag mig inte bättre till imorgon så får det bli pencenlin hos farbror doktorn.
 
(Bild hämtad från MatHem.se)
 
/PiggElin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0