Vinterskrud

Örebro ligger verkligen i vinterskrud nu. Så vackert. Jag tog vara på morgonen och gick ut och lunkade en morgonpromenad. Det knarrade under fötterna och det frös i näshålorna. -19 grader enligt min mobil. Wow, vad snabbt det gick. Från några plusgrader till massa minus. Stackars moderjord. Men vad det gör mycket med ljuset när snön ligger alldeles vit och glittrande.
 
 
Det blev ingen långpromenad för till slut var mina lår kalla och nästintill bortdomnade. Kanske dags att köpa lite ny vinterutrustning? En ny vinterjacka skulle inte sitta fel. Men jag hittar verligen ingen som jag tycker är snygg. Sportamore har ju annars fin rea just nu.
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0