Ungspannkaka

 
Helt ledig dag idag. Passade på att åka lite mer skidor. Nöjde mig med 6 lugna kilometer i glittrande sol. När jag kom hem var jag lite små sugen och ville därför pröva att göra en variant av ugnspannkaka. Den blev faktiskt riktigt trevlig och nu har jag ett perfekt mellanmål några dagar framöver.
 
 
Ungspannkaka:
2 ägg
5 dl mjölk (lätt eller mini)
2,5 dl dinkelmjöl (fullkorn)
0,5 dl havrekli
1 msk rapsolja
2 stora tsk honung
lite salt
Rör ihop alllt så att smeten inte har några klumpar. Häll i en långpanna och skiva några bananer över. In i ugnen på 225 grader i 20-25 minuter. Jag serverade med kesella smaksatt med vaniljpulver och lite riven kokos på toppen.
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0