Testlöpning

 
Löpardojorna på och det bar iväg. Jag har inte sprungit på över 2 månader, och det är en sån svindlande tanke för mig att tänka. Såhär års brukar jag ju dessutom ligga i hårdträning inför göteborgsvarvet. Då brukar jag springa 3-4 pass i veckan. Men nu har det ju varit som det har varit med min vadmuskel och jag har varit duktig och vilat. Men idag var det dax att testa läget med muskeln. Jag var ute i 6 kilometer, men självklart sprang jag inte alla dom kilometrarna. Jag varvade lätt jogging med promenad. Och allt kändes bra med vaden. Lite stel är den ju fortfarande, men något annat kan jag nog inte vänta mig. Så det var startskottet för min löpträning! Sakta och säkert ska jag kunna ta mig tillbaka till att kunna genomföra Göteborgsvarvet i vår igen. Och med all säkerhet så ska jag kunna stå på startlinjen i september i år. För precis som jag har planerat så ska det bli en klassiker!
 
/PiggElin
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0