Störande motionärer

Sån träningsvärk jag har asså.. Mina ben är så tunga och armarna är inte mycket vassare. Skidåkningen gjorde sitt helt enkelt. Planen var egentligen att åka skidor idag igen, men jag måste vara snäll mot min kropp. Men bara för det så har jag inte suttit still hela dagen. En promenad i det vackra vinter värdret, och lite yoga på kvällen. Lugn och skön träning.
 
På yogapasset blev jag dock lite less. Och nu när jag ska skriva detta så känner jag mig som en gammal tvär tant. Men egentligen borde jag inte känna så för jag tycker nog att det tillhör vett och etikett. Jag hamnade nämligen brevid två tonårstjejer i yogasalen. Redan innan passet hade börjat kände jag att jag kanske borde byta plats. De pratade och fnissade ljudligt. Jag satt kvar på min plats och hoppades på att jag skulle ha fel. Men icke. I 30 minuter satt tjejerna och försökte hålla sig för skratt. Om det var rörelserna, ledaren eller sig själva de skrattade åt, det vet jag inte. Men det var galet störande. Särskilt på ett yogapass där det handlar om att hitta sig själv och komma in i nått sorts flow. Självklart har jag säkert också pratat eller skrattat under ett pass. Men HALLÅ, 30 minuter. Inte okej!!
 
Det finns en del vett och etikett regler som jag tycker man bör följa på ett pass. Att komma i tid till passet, och att inte prata/fnittra sig igenom ett pass tycker jag är typ A och O.
 
/PiggElin
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Varför sa du inte till då?

Svar: Ja, bra fråga. För att jag inte vågade och hoppades att någon annan skulle göra det istället antagligen. Kände mig så dessutom gammal och grå som störde mig på dom. Men mest var jag väl för feg..
PiggElin

2014-01-21 @ 20:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0