Upplägg i gymmet

Har kommit in i ett flow när det gäller lunchträning. Strax efter 11 var jag på friskis idag igen. Denna gången för att pressa mig själv på gymmet lite. Mina ben värker fortfarande av träningsvärk från cirkelgympasset i Söndags, så jag lät dom vila och körde överkropp. Bröst, axlar, och biceps fick sig en rejäl omgång.
 
När jag går in på gymmet så brukar jag i förväg bestämma 3 stycken muskelgrupper som jag ska fokusera på. Om jag inte bestämmer det så blir det mest att jag lullar runt på gymmet utan någon motivation till att ta i. Så jag bestämmer alltså tre muskelgrupper som ska få sitt. Då vet jag vad jag har att jobba med. Sen värmer jag upp på en spincykel eller en trainer i 10 minuter och därefter så kör jag 3 stycken maskiner på varje muskelgrupp.
 
Idag blev det såhär:
Bröst - Bröstpress sittande (två olika maskiner). Liggande flyes med hantlar. 
Axlar - Axelpress sittande i maskin. Axelpress med hantlar utåt sidan. Axeldrag upp till hakan med skivstång.
Biceps - Bicepscurl i maskin (Två olika maskiner). Bicepscurl med hantlar.
 
Jag körde 3 set x 10 rep på varje maskin. Och avslutade sedan med 10 armhävningar som täcker in alla dessa muskelgrupper som jag hade fokus på.
 
Så himla skön känsla efteråt!
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0