Längdskidor och Swebar!

Jag och Jonatan gav oss ut på en eftermiddagstur på längdskidorna idag. Jag hade planerat att vi skulle åka från ett ställe som heter Blankhult eftersom det var skidtävlingar i Ånnaboda där vi annars brukar utgå ifrån. Men på jakt efter Blankhult så upptäckte vi tillslut att vi befann oss typ i Nora och hade antagligen kört lite för långt. Det gjorde inget för i Nora finns det fina spår runt Digerberget. Vi staplade iväg på skidorna och fick kämpa i uppförsbackarna då tejpvallan inte fäste särkilt bra i den plusgradiga tempraturen som rådde. När vi hade kommit en bit in i skogen så gick det mycket bättre, och efter en kort paus med fika så hade tempen sjunkit ännu lite till och det var lättare att ta sig fram. (För jag antar att det var det som gjorde att vi fick bättre fäste).
 
 
7,4 kilometer runt Digerberget och sedan 4,5 kilometer på Elljusspåret. Jag lovar att jag kommer känna träningsvärk i morgon efter allt stakande.
 
Vi avslutade det hela med en sväng in på Ica i Nora som hade rabattpris på Dalblads Swebar. 3 st för 39 kr. Som hittat! Så nu har vi fyllt upp barlagret. Har ni förresten smakat på Dalblads Swebar med kokos? Så himla god!
 
(Bild lånad från google)
 
/PiggElin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0