Blodsockerfall

Nästan alltid efter ett lopp så är det som att min kropp är rädd att förlora massa energi igen och därför reagerar med konstant hunger eller återkommande blodsocker fall. Detta är lite läskigt, särskilt på natten. Jag kan vakna upp och känna att jag är på väg att kräkas eller svimma av för lite blodsocker. Så fort jag får i mig en sked med youghurt så stabileras jag och återfår normalläge. Det är så konstigt. Jag funderar på om det är inbillning eller om min kropp tror att den måste fylla på i fall jag skulle ge mig in i ett lopp igen. Någon som känner igen detta?
Detta gör att jag ca 2-3 dagar efter ett lopp alltid måste äta extra mycket samt alltid ha med mig nått ätbart i fickan. Så idag på jobbet har jag ätit russin, nötter och bars ur fickan hela dagen.
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0