En diet i hetluften

Blev så frustrerad när jag såg att min vältränade, starka, snygga, aktiva och normalviktiga kompis hade gillat 5:2 dieten på facebook. Jag mådde nästan lite illa... Visst får alla tycka vad dom vill om denna dietfluga som tar över vårt land nu efter semester tider, då vi är som mest öppna för att köpa böcker och material som kommer göra oss till snyggare människor. Men JAG vill inte ställa mig bakom detta knäppa påhitt! Och jag hoppas folk tänker till lite kring dieten innan dom tar den till sig rakt av..
 
Här är några länkar som jag tycker formullerar det hela på ett mycket bra sätt!
 
En epedimi som tar över Sverige, skriver Emma Igelström här
 
Sofia på bloggen Uppochhoppa skriver om hur urbota dum dieten är. Läs detta klockrena inlägg här
 
Här hittar du Alexandra Dahlberg som skriver en krönika om synen på dieten utifrån ätstörningar.
 
/PiggElin

Kommentarer
Postat av: Maria

Har du läst några positiva inlägg i denna debatt? Alltså vad vetenskapen säger om att reparera celler i stället för att bara producera nya hela tiden.

Vad 5:2 gör för kroppen o att viktminskning Inter den ursprungliga tanken.

Jag undrar bara om du tagit del av båda sidor i detta?

Svar: Japp Maria, jag har tagit del av de positiva källorna också, dock har jag hört att resultaten som kommit fram varit väldigt blandade och knapphändiga, och det behövs mer forskning på just människor. Men självklart skriver ju inte media om det.. Jag kan ha fel. Jag är ingen forskare eller expert, men jag tror att det är viktigt att inte bara köpa den rakt av i denna hysteri.. därav mina länkar..Jag skrev mitt inlägg utifrån ett viktnedgångsperspektiv (som också är därför många prövar dieten). Jag tror på ekvationen lika mycket in som ut.. Röra på oss och ren mat!
Men alla har rätt till sin egen uppfattning om dieten.
PiggElin

2013-09-05 @ 17:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0