Alla barnen dagen

Vilken succé det blev, vår härliga Alla barnen dag som avslutade hela vår röristurné.
Jag var nästan lite orolig i morse när jag började fundera på om vi hade tagit oss vatten över huvudet och att vi hade tänkt det större än vad det skulle bli. Tänk om det inte kommer några barn vad det första jag sa när jag vaknade i morse.. Men när "jättejympan" satte igång klockan 11.00 på Stortorget så fanns det inga tvivel kvar. Torget fylldes upp av glada jympande barn och deras föräldrar.
 
(bild lånad av tvärsnytt)
 
Efter vår "jättejympa" tågade vi iväg i en stor parad genom Örebro bort mot Friskis & Svettis. Jag vände mig om för att se paraden och blev förvånad över hur mycket barn och föräldrar som tågade med oss. Ballonger, musik, Nalle Puh och Mimmi pigg, och såklart alla barn och föräldrar och funktionärer gjorde paraden till en fest!
 
(bild lånad av tvärsnytt)
 
Väl framme vid Friskis och svettis blev det lång kö då alla skulle komma in och byta om för att snabbt kunna komma in på något av våra 9 barnvänliga pass som vi körde. Och när magen började kurra så var det bara att smita iväg till korvgubben som serverade korv med bröd och dricka helt gratis. Ville man ha en liten överraskning kunde man prova lyckan i fiskedammen. Men roligaste var förstås träningen, och det tyckte barnen också, kan jag lova, för hjälp vad dom kämpade, och hjälp vad duktiga dom var. Fantastiska!!
 
 
Jag är så stolt och nöjd med dagen. Det kunde inte blivit bättre. Tack alla som var med och gjorde dagen så fantastiskt härlig!
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0