Vegetarisk lasagne

Efter ett steppass och sedan en timma på gymmet för biceps, triceps och axlar så behövdes det fyllas på med energi. Jag var sugen på vegetariskt, men dock är jag så kass på att laga vegetariskt. Jag tycker ofta att min vegetariska mat blir smaklös och tråkig. Men idag tycker jag verkligen att jag lyckades. En lasagne fylld med bara bra saker, och dessutom mycket protein till musklerna som har fått slita hårt på kvällens pass.
 
Jag har ingen aning om hur mycket av de olika ingridedienserna jag hade men jag varvade fullkornspastaplattor med två olika röror. En kesoröra som inte var krångligare än keso blandat med creme fraish och smaksatt med salt och peppar. Och en röra där jag hade stekt lök, spenat, vitlök som jag sedan kokade ihop med krossades tomater och kokta linser, salt och peppar. På toppen hade jag 10% ost. Så protein fick jag från linserna, keson, och den 10% osten.
 
/PiggElin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0