Nyvaken

Nyvaken begav jag mig till friskis idag. Somnade efter lunch som en klubbad säl och vaknade upp och insåg att jag hade fortfarande chans på en Skivstång/intervallplats på friskis. Skyndade mig iväg i all hast och kände mig så där lite illamånde som man kan göra efter att ha sovit på dagen. Snubblade in och fick ut min biljett. Tagga, tagga, tagga försökte jag intala mig. Roffade åt mig en stepbräda och några vikter, men alla andra motionärer var tydligen lite snabbare än mig i mitt yrvakna tillstånd så det fick bli en plats längst fram mittemot instruktören. Där och då fick jag verkligen väcka kroppen till liv. Inte kan man ju stå och såsa längst fram..
Tur att det var ett så bra pass som väckte mig åter till liv, och jag kände mig ovanligt stark faktiskt! Och efter fredagsfys blev det fredagsmys!
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0