Merci Paris

Merci, Merci, merci! Det känns som jag har hakat upp mig. Jag älskar dom där gurglande rrr-ljuden långt ner i halsen.


Efter endast 2 timmar sömn så påbörjade vi bilresan Örebro-Skavsta där Ryanair så snällt stod och väntade. Plötsligt landade vi i Paris och som vanligt när jag reser så är det just transfern jag är orolig över. Men hela resan gick så sjukt smidigt, och det var overkligt att plötsligt kliva av bussen mitt i centrala Paris.

Vi började med att hastigt och lustigt springa rakt in i triumfbågen som var mycket större än vad jag trodde. Sedan vandrade vi Champs E'Lysee ner och beundrade alla vackra skrytaffärer såsom, dior, Louis Vuitton, Mercedes osv..

Checkade in på vårt mysiga hotell, sov en halvtimma och tog sedan tunnelbanan till ett så himla häftigt ställe. Sacre Coeur och montemarte! Där tillbringade vi kvällen och åt en trevlig men dyr pasta.




Innan vi åkte tillbaka till hotell hamnade vi på Molin rouge som erbjöd lika många sex shop affärer som en svensk stad erbjuder pizzerior.


Nu är jag trött i fötterna! Hej 21000 steg, som min stegräknare har reggat idag.

Bonsoir!
/PiggElin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0