Cirkelfys

Det var längesen jag krigade så på ett pass som jag gjorde idag. Fy sjutton va trött jag blev, bara efter första varvet så kände jag att det skulle bli riktigt jobbigt att orka runt två varv till. Jag vet inte riktigt om det var jag som hade en dålig dag eller om det var passet som var extra tungt, säkert en kombination.. Ledaren var i alla fall peppande och lite hård vilket jag gillar, eftersom man då inte tillåter sig att fuska.. Mycket fokus på teknik i passet också vilket är gött, och man känner sig galet duktig när ledaren kommer fram och säger att den där plankan ser riktigt fin ut eller ropar att det är snygg teknik i kettelbellsvingen. Me like! Det jag dock kan sakna i Cirkelfyspassen är en ordentlig uppvärmning, jag tycker ofta att det är alldeles för mycket rörlighet och teknik, vilket är bra det också, men jag känner mig sällan varm i musklerna när man sen ska sätta igång vid stationerna.
 
Så här beskriver friskis sitt cirkelfyspass:
Kul, funktionellt och utmanande. Karaktären är fysträning, modellen är träning vid olika stationer. Betoningen ligger på uthållig styrka, men träningen är också pulshöjande. Övningarna är funktionella och utmanar din teknik. Effekten förstärks med hjälp av redskap, som exempelvis skivstänger, brädor, vikter, Bosu, Kettelbells. Du tränar styrka, balans, rörlighet, koordination och kondition på ett tufft, sportigt och roligt sätt.

Så, det var veckans styrkebetonade pass, nu ska jag försöka få in ett rörlighet och ett löpningspass också, sen har jag fyllt min veckodos av vad jag tycker att jag behöver, utöver mina andra träningsåtangande som tillexempel medeljympan som jag leder imorgon! Välkomna då om ni har tid :-)
 
/PiggElin
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0