Äppeldessert

Det kändes verkligen att dagen blev en timma längre idag när vi slog om till vintertid. Konstigt egentligen hur kroppen liksom förvånas över den där extra timma man får, för vid flera gånger idag har jag tittat på klockan idag och tänkt att den borde vara mer än vad den är. Är det för att jag är medveten om att vi bytt till vintertid, eller är det för den där inbyggda klockan som sägs att vi har? Det är väldigt häftigt det där med tid, tänk att vi alla människor har lika många timmar, minuter, sekunder varje dag. Det ända rättvisa som finns typ..
 
Idag har jag i varje fall använt mina minuter till att skriva lite på min C-uppsats och efter det så behövde jag röra lite på mig så jag tog en lugn och behaglig joggtur. Ingen gpsklocka, inga prestationer och inget tvång.. Mycket skönt! Jag avslutade dagen med en tallrik stekta äpplen i kokosolja, med hackad mörk choklad på toppen. Så himla gott, smakar typ som äpplepaj!
 
/PiggElin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0