Kiwi

 
Visste du att kiwi inte är en frukt utan ett bär? Och liksom många andra bär så kan du i stort sätt äta så mycket du vill av den, för den gör dig bara gott. Jag har en sån lista på livsmedel som innehåller mycket lite energi vilket innebär att man kan typ vräka i sig dessa livsmedel med gott samvete, listan är skriven av Paulun. Jag brukar använda listan ibland när jag vissa dagar känner mig sugen på något att äta mest hela tiden. Då är det skönt att kunna vräcka i sig av goda grejer som man vet är nyttiga för kroppen. Kiwi innehåller ju dessutom C-vitamin. För att slippa memorera listan så finns det en bra tumregel: Grönsaker som växer under mark innehåller mestadels lite mer kalorier än de grönsaker som växer ovan jord, dock finns det några undantag såsom majs och avokado. Frukt innehåller nyttigheter men oftast mycket kalorier, medans bär innehåller mycket lite kalorier, men också väldigt mycket nyttigheter.
 
/PiggElin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0